0

انگلیسی من خوب نیست! چطور تقویتش کنم؟

آیا فکر می‌کنید انگلیسی‌تان خوب نیست؟ شما تنها نیستید. شاید باور نکنید اما یکی از عبارت‌های پر جستجو در اینترنت همین است: انگلیسی من خوب نیست چطور تقویتش کنم؟ این جستجوها نشان می‌دهد که خیلی از افراد بدنبال راه حلی برای تقویت زبان انگلیسی خودشان هستند اما نمی‌دانند چطور.

اگر میخواین پاسخ این سوال رو بدونید حتما این نوشته رو تا انتها مطالعه کنید.

چگونه انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

چگونه انگلیسی خود را تقویت کنیم؟
چگونه انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

در وهله اول شما باید بدنبال ریشه یابی اینکه چرا انگلیسی شما خوب نیست، باشید. چه چیزی مانع از انجام فعالیت شما برای بهبود زبان انگلیسی می شود و باید آن را پیدا کنید. شاید برنامه ریزی ندارید. یا اینکه بصورت جسته و گریخته کار می کنید.

آیا به این دلیل است که شما زمان کافی برای یادگیری ندارید؟ چرا وقت ندارید؟ آیا به این دلیل است که شما زمان زیادی را صرف فعالیت‌های دیگر مانند شبکه‌های اجتماعی می‌کنید؟

در نظر داشته باشید یادگیری زبان یک فرایند مستمر و طولانی مدت است و بایستی برنامه ریزی روزانه داشته باشید تا به نتیجه دلخواه برسید.

وحشتناک‌ترین دیکشنری انگلیسی به فارسی اندروید که باید نصب کنید
پیشنهاد مطلب

هر روز برای بهبود زبان انگلیسی خود زمان کنید

پس از ریشه یابی و حذف مشکلات، یک فعالیت مناسب برای تقویت زبان خود بصورت روزانه انتخاب کنید. تقویت مهارت ریدینگ و لیسنینگ باید اولویت روزانه‌تان باشد. این دو فعالیت پایه و اساس یادگیری زبان است.

اگر نمی دانید چگونه زبان خود را تقویت کنید ما قبلا در بلاگ تاپ زبان در مورد 7 روش خودآموز زبان انگلیسی صحبت کردیم. همچین در مقاله آموزش زبان انگلیسی در خانه ما یک پکیج فوق العاده برای یادگیری زبان در منزل معرفی کردیم که‌ می‌توانید بدون نیاز به هیچ منبع دیگری آموزش را شروع کنید و خودتان انگلیسی یاد بگیرید.

یک زمان مناسب را تعیین کنید.

یک زمان کلی را برای این فعالیت‌ها در نظر بگیرید. مثلا زمان های زیر:

  • اولین کار در شروع روز
  • قبل از رفتن به رختخواب
  • در زمان‌های انتظار مثلا داخل مترو، ایستگاه اتوبوس و یا نوبت پزشک

اینطور مواقع که برای خیلی از ما نیز اتفاق می افتد می تواند بهترین زمان تقویت زبان باشد.

در ابتدا سعی نکنید در یک ساعت مشخص و یا طولانی این کار را انجام دهید. هدف‌تان باید بین 10 تا 30 دقیقه در روز باشد. اگر نمی‌توانید هر روز این کار را انجام دهید، حداقل 4 روز در هفته را در نظر بگیرید. اگر بازهم قادر به انجام آن نبودید زمان یادگیری را کوتاه‌تر کنید. مهم نیست چقدر زمان می گذارید در ابتدا، بلکه مهم این است یادگیری زبان را به یک فعالیت مستمر تبدیل کنید.

سخنرانی TED با زیرنویس 26 زبان مختلف
پیشنهاد مطلب

اگر احیانا موفق به انجام این فعالیت به طور مداوم نشدین، به این معنی است که شما هنوز موانع یادگیری را برطرف نکردید. باید برگردین به عقب و موانع را شناسایی و برطرف کنید. متأسفانه، بسیاری از افراد هرگز قادر به حل این مسئله نخواهند بود و انگلیسی آنها هرگز بهبود نخواهد یافت.

فعالیت خود را بیشتر کنید.

انگلیسی من خوب نیست! چطور تقویتش کنم؟
انگلیسی من خوب نیست! چطور تقویتش کنم؟

هنگامی که فعالیت های مرتبط با درک متن و شنیداری خود را بصورت یک برنامه روتین روزمره درآوردید، می‌توانید کمی بلندپروازانه تر فکر کنید.

یک فعالیت دیگر نیز به برنامه خود اضافه کنید. شاید چیزی که مهارت های مختلف انگلیسی را هدف قرار دهد. به عنوان مثال، اگر فعالیت فعلی شما درک متن و خواندن متون انگلیسی است، می توانید تمرین هایی برای تقویت لیسنینگ یا مکالمه را به برنامه خود اضافه کنید.

و یا مثلا نکات مربوط به گرامر انگلیسی را در قالب ویدئو یا پادکست تماشا کنید یا گوش دهید. ما سایت زبان ویدیو را برای این کار پیشنهاد می کنیم.

ویدیوی چطوری انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

در ویدیوی بالا که از یوتیوب گرفته شده است آقای جیمز به شما نکاتی را برای بهبود انگلیسی خود آموزش می دهد. برای تماشای ویدیو باید

خوب به پایان این نوشته رسيديم. در قسمت نظرات تجربه های خودتون رو که برای یادگیری زبان ازشون استفاده کردین برامون بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه
تخفیف 10 درصدی
تخفیف 15 درصدی متاپک
دوره رایگان
تخفیف 20 درصدی
تخفیف 10000 تومانی (خرید بالای 40 هزار)
تخفیف 40 درصدی (خرید بالای 200 هزار)
تخفیف 60 درصدی
تخفیف ویژه 30 هزاری (خرید بالای 100 هزار)
اینجا بدشانس نداریم!!

ایمیلت رو وارد کن و یکی از جایزه ها رو ببر

با هر ایمیل فقط یکبار میتونی شانست رو امتحان کنی!