0

بهترین منبع لغات زبان عمومی ارشد

بهترین منبع لغات زبان عمومی ارشد

با یک جستجوی ساده در اینترنت با انبوهی از منابع انگلیسی و فارسی برای یادگیری و تقویت دامنه واژگان انگلیسی برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مواجه می‌شوید که هر کدام به نحوی می‌تواند به شما کمک کند. اما واقعا بهترین منبع لغات زبان عمومی ارشد چه کتابی است؟ در این نوشته شما را با یک منبع بی‌نظیر برای تقویت دامنه کلمات انگلیسی آشنا خواهیم کرد که فقط در سال 1400 توانست 3 بار تجدید چاپ شود.

لغات زبان عمومی ارشد از چه منابعی هستند؟

در ابتدا بهتر است کمی به بررسی سوالات زبان عمومی کنکورهای کارشناسی ارشد خصوصا تست‌های واژگان بپردازیم. با نگاهی به سوالات چند سال اخیر می‌توان به این نتیجه رسید منبع لغات این آزمون کتاب‌هایی چون Essential words for the TOEFL، کتاب 1100 واژه بارونز، 400 لغت ضروری تافل، Sat و چندین منبع دیگر بوده است. البته برخی منابع بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و برخی کمتر. اما در کل می‌توان گفت اکثریت سوالات از منابع بالا بوده است.

با یک جستجوی ساده در اینترنت و یا بازار می‌توانید اطلاعاتی درمورد این منابع بدست آورید. بطور مثال کتاب 1100 واژه بارونز شامل 46 درس است و حدودا 400 صفحه است. یا کتاب لغات ضروری تافل شامل 30 درس 16 لغتی و حدودا 350 صفحه است. مطالعه چنین منابعی به تنهایی به چند ماه زمان نیاز دارد و اینکه باید برای کسب نتیجه مطلوب چندین مورد از این منابع را بصورت کامل مطالعه کنید.

شاید یکی از دلایل کسب درصدهای پایین داوطلبان‌ کنکورهای ارشد همین باشد و خیلی از آنها ترجیح می‌دهند بجای صرف زمان برای مطالعه این همه کتاب، دروس تخصصی رشته‌شان را مطالعه کنند.

سخنرانی TED با زیرنویس 26 زبان مختلف
پیشنهاد مطلب

راهکار چیست؟

از طرفی کسب درصد مناسب در درس زبان عمومی کارشناسی ارشد در کنار دروس تخصصی، شانس قبولی شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و از طرفی مطالعه این همه کتاب، فقط برای یادگیری لغت کار ساده‌ای نیست.

گروه آموزشی استاد مهرداد زنگیه‌وندی، نویسنده و مدرس منابع آزمون‌های زبان در ایران با بررسی سوالات و آزمون‌های چند سال اخیر و اشراف کامل به تمام منابع کاربردی موجود در زمینه یادگیری لغت زبان انگلیسی، به این نتیجه رسیدند یک منبع جامع و در عین حال با حجم مناسب را برای داوطلبان کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری تالیف نمایند که شامل لغات ضروری زبان عمومی ارشد برای همه رشته های تحصیلی باشد.

کتاب واژگان جامع Fast Vocab

کتاب واژگان جامع Fast Vocab
کتاب پرکاربردترین لغات زبان ارشد

کتاب واژگان جامع آزمون‌های زبان یا Fast Vocab MA-Ph.D جامع‌ترین منبع لغات ضروری زبان عمومی ارشد و دکتری در کشور است. این کتاب شامل 2200 کلمه بسیار کاربردی و مفید برای این آزمون‌هاست. یعنی فقط کافیست 2200 کلمه را بجای چند هزار لغت از منابع مختلف، مطالعه کنید تا به بیش از 90 درصد لغات لازم برای کنکور تسلط پیدا کنید.

کتاب فست وکب استاد زنگیه وندی، مهمترین لغات کتاب‌هایی چون ۵۰۴ واژه ضروری، لغات ضروری تافل، ۱۱۰۰ واژه بارونز، کتاب Sharp Vocab، کتاب SAT، کتاب GRE و چند کتاب مرجع دیگر را بصورت یکجا گردآوری کرده است. در انتهای همین نوشته می‌توانید فایل pdf نمونه کتاب را بصورت رایگان دانلود کنید.

معرفی آزمون UTEPT + چطور در آزمون قبول شویم
پیشنهاد مطلب

اما چرا Fast Vocab بهترین کتاب لغات زبان عمومی ارشد است؟

در ادامه با مزیت‌های مهم کتاب فست وکب آشنا خواهید شد.

1. جامع بودن

مهمترین مزیت Fast Vocab جامع بودن آن است. در این کتاب پرکاربردترین لغات زبان ارشد، از ده منبع اصلی انگلیسی که بیشترین تکرار را در کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های اخیر داشته، گردآوری شده است.

2. استفاده از روش لایتنر

یکی از مشکلات بزرگ در زمینه حفظ لغت و کلمات انگلیسی، فراموشی آنها بعد از یک مدت زمان کوتاه است. روش لایتنر یک روش بسیار کاربردی و علمی برای یادگیری خصوصا در زمینه کلمات انگلیسی است. در کتاب فست وکب ابتدای هر درس یک جدول لایتنر آورده شده است که با استفاده از آن می‌توانید لغات را به حافظه بلندمدت خود بسپارید و در کنکور براحتی لغات را بخاطر بیاورید.

3. ترجمه بسیار کاربردی و دقیق کلمات

حتما برای شما اتفاق افتاده است که معنی یک کلمه را در دیکشنری وارد می‌کنید و با انبوهی از کلمات و عبارات در زبان فارسی مواجه می‌شوید. در کتاب فست وکب با وسواسی خاص و با اشراف کامل هم به زبان انگلیسی و هم ادبیات فارسی، نزدیکترین و کاربردی‌ترین ترجمه برای هر لغت آورده شده است.

4. دسته بندی لغات

در این کتاب لغات بصورت موضوعی دسته بندی شده‌اند تا بتوانید با تمام لغات کاربردی در یک زمینه و موضوع خاص آشنا شوید.

5. ظاهر مناسب

یکی دیگر از ویژگی‌های یک کتاب خوب برای مطالعه ظاهر بصری مناسب است. در Fast Vocab از دو رنگ قرمز و مشکی برای متن کتاب و از کاغذ سفید بسیار با کیفیت استفاده شده است. کیفیت چاپ بسیار بالا می‌باشد و وجود حاشیه کافی باعث می‌شود چشمان شما دیرتر خسته شود و همچنین مطالعه آن برایتان راحت‌تر باشد.

آموزش ماه های میلادی به انگلیسی + ویدیو تلفظ
پیشنهاد مطلب

6. قیمت مناسب

یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان قیمت بالای منابع خصوصا در سال‌های اخیر است. از همین رو قیمت کتاب فست وکب طوری در نظر گرفته شده است که هیچکس بخاطر مساله اقتصادی از یک منبع خوب محروم نشود. همچنین در سایت فست زبان یک تخفیف همیشگی بر روی کتاب ارائه می‌شود تا همه داوطلبان در هر سطح مالی بتوانند آن را تهیه کنند.

7. منبعی کامل حتی برای بعد از کنکور

همانطور که در ابتدای معرفی کتاب بیان کردیم، Fast Vocab چکیده‌ای از برترین و کاربردی منابع آموزش واژگان انگلیسی است که آن را به یک کتاب کامل و جامع برای همه آزمون‌های زبان تبدیل کرده است. بنابراین اگر قصد شرکت در هر آزمونی که سوالات زبان انگلیسی دارد، داشته باشید، فست وکب برای تقویت دامنه واژگان انگلیسی بسیار کاربردی و کافی است.

نمونه کتاب

فایل pdf نمونه کتاب واژگان جامع آزمون‌های زبان را از لینک زیر می‌توانید دانلود کنید.

دانلود pdf

نحوه خرید کتاب

کتاب فست وکب را می‌توانید با مراجعه حضوری به تمام کتاب‌فروشی‌های زبان سراسر کشور و یا بصورت اینترنتی از طریق وب‌سایت فروشگاه فست زبان تهیه نمایید.

4.3/5 - (6 امتیاز)
ارسال دیدگاه
تخفیف 10 درصدی
تخفیف 15 درصدی متاپک
دوره رایگان
تخفیف 20 درصدی
تخفیف 10000 تومانی (خرید بالای 40 هزار)
تخفیف 40 درصدی (خرید بالای 200 هزار)
تخفیف 60 درصدی
تخفیف ویژه 30 هزاری (خرید بالای 100 هزار)
اینجا بدشانس نداریم!!

ایمیلت رو وارد کن و یکی از جایزه ها رو ببر

با هر ایمیل فقط یکبار میتونی شانست رو امتحان کنی!